środa, 4 kwietnia 2012

Gdzie i co czyli zamiast zdjęć słów kilka...

Słowem wstępu.
Model, który postanowiłem sklejać VW T3 Westfalia Joker "Camper" zakupiłem w internetowym sklepie Moje Hobby. Część narzędzi i farby zaś w mieleckim sklepie modelarskim. Zarówno model (skala 1:25) jak i farby z firmy Revall.

Dlaczego Westfalia?
Bo od jakiegoś czasu interesuję się kamperami. A ten model należy do klasyki współczesnych "wozów kolorowych". 

Przeszłość modelarska.
Pierwsze modele widziałem u mojego taty. Lubiłem obserwować jak sklejał kartonowe modele. Dokładność i skupienie owocowały pięknymi efektami. Działo się to w dawnych czasach. Większość  kolekcji to były statki i okręty. Nie brakowało też samolotów, a nawet czołgu. Podobno była też makieta zamku w Malborku, ale tego to już nie pamiętam.
Chyba właśnie po tacie "zachorowałem" na sklejanie. Nie przepadam za samolotami (a teraz mieszkam w "lotniczym" Mielcu ;) ) kocham zaś wodę dlatego też moje sklejanie skupiało się wokół statków. Zaczynałem również od "kartonu" gardząc trochę wchodzącymi wtedy na nasz rynek (i coraz popularniejszymi) "plastykami".
Po kilku latach przerwy powrót do klejenia spowodowany został przez przyjaciela, który namiętnie (wraz ze starszym bratem) oddawał się tej przyjemności. Przy okazji pozdrawiam serdecznie Marka i Krzyśka.
Potem było coraz więcej zajęć, pracy i modelarstwo (w odniesieniu do mnie stanowczo zbyt szumnie to brzmi) zostało schowane do... piwnicy. Do dziś mam kilka zachowanych modeli kartonowych z dawnych czasów :) Przerwa się przeciągała i nawet nie myślałem o powrocie do klejenia.
W ubiegłym roku szukając zajęcia, które pozwoliłoby mojej mózgownicy odpocząć ponownie zwróciłem swój wzrok w kierunku modelom. Miał też w tym udział Artur (też pozdrawiam). Niestety zostało to odłożone, bo praca, służba, etc.

Czas obecny i przyszłość.
A kto to wie co przyniesie kolejny dzień :) Ale to co wiem, to, ze mam wspaniałą żonę, która podłapała temat i zachęciła mnie do kolejnego startu. A żeby się nie zniechęcić postanowiłem obok klejenia prowadzić tegoż bloga. 
Zapraszam do oglądania, czytania i oczywiście komentowania.

Pozdrawiam serdecznie
Darqha

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz